Saturday, November 24, 2012

ujian kecergasan kesatria

hello earthlings
hari ni aku nak cerita pasal ujian kecegasan kesatria

kalau ada yang tak tahu
kesatria adalah salah satu aktiviti wajib
aktiviti kokurikulum
yang perlu disertai oleh semua pelajar baru
di uitm

back to ujian kecergasan
ujian kecergasan tuh
 macam satu part yg wajib kitorang kena buat
kira ada markah jugaklaa

ok 
lepas dah berkumpul kat padang kawad semalam
kitorang semua jalan ( berlari sbnrnya ) ke stadium uitm
ok ok 
lepas tuh
dapat arahan dari komander
pecahkan kompeni ikut platun masing2

so platun aku
platun no 5
manunggu jurulatih aku
dah lama kot x jumpa dia
dia ada hal family

thennnn
dia kata
" kita akan adakan ujian kecergasan pada hari ni "
" awak kena pusing satu padang nie sebanyak 6 KALI !!! "
" lelaki kena buat dalam masa 10 minit , perempuan pulak 12 minit "

semua macam
" huh? -___- "

mula2
kitorang start dengan panaskan badan dulu lah kan
dah buat sume tuh
terus kitorang start lari
aku mula2 semangat
haha
sampai pusingan ke 3 dan seterusnya
aku banyak ganti2
antara jalan dan lari
lastly
habis jugak 6 round
aku rasa less than 12 minutes

ngee

memang penat babe
kau xyah citer ah
aku nie dah laa dah lama x lari and exercise en
( padan muka di situ )
tapi
redah jer laa
haha

any how
aku rasa badan aku cam ringan sikit laa lepas lari tuh
macam best jer
penat memang penat
tapi 
alaa , macam kalau kau gi exercise lah kan
bagus apa utk kesihatan kau
at least
benda2 cam nie buat aku kena buat jugak
( asal ayat macam terbelit belit? haha )

hari nie badan macam sakit2 sikit laa
otot terkejut kot
XP

but am gonna say
aku rasa lagi fresh lepas berlari semalam
harap dapat maintain
tapi aku rasa
jalan gi fakulti aku tu pun dah cukup nak buat aku mengah
mana x nya
dari kolej aku ke fakulti
berapa ratus anak tangga aku kena naik
:P
that's  because
utk ke fakulti aku
kitorg kena menaiki bukit
yg boleh tahan laa tinggi dia
( aku rasa laa )

sebelum aku merepek bnyk lagi
better aku end entry di sini
hehe

alright then
till next entry

see ya :D

No comments:

Post a Comment