Wednesday, November 12, 2014

Contengan


1.45 pagi

banyak sangat perkara nak dirungkai
external aku rosak
aku kena format
jadah semua benda aku kumpul bertahun 
hilang kejap je
nangis tak berlagu aku

lately
aku tak sempat nak kejar benda lain
whatsapp kbnyknnya aku tak reply
call pun housemate sbb nak balik etc
and home ( I miss home so bad )
*praying for my little brother for his SPM , I know he is doing his best*

debate aku kena kejar juga
ada tournament bakal menyusul
aku malas sbnrnya
tapi keadaan dan tenaga kerja itu kurang
assignments bersepah
kebanyakan aku buat sorang
aku tak kisah
tapi dalam hati menyumpah
aku buat dgn kawan lain
dia ada , tapi tak datang
sudahnya hanya menaip
aku menyumpah tak habis
bukan satu assignment je dia buat macam tu
aku rasa nak mencarut kat dia
tapi tak boleh
dia nak membahan , tak tgk lagi aku bahan orang macam mana
aku tak tau nak fikir apa
jadi aku diam
tunggu masa
yang lain pun tahan sahaja perangai dia
markah atas usaha orang
tak rasa bersalah ke?

aku geram semua benda
kuiz aku markah teruk gila
mid term jadual macam apa
aku nangis habis paper sebab serius macam final
tambah satu carutan sbb mmg aku akui
pentadbiran fakulti agak lemah dari segi ini

banyak lagi benda aku tak sempat buat
AGM tak buat lagi
CCM talk tak de lagi
debate tournaments lagi
presentation bersepah macam jadah
study lagi
final nak dekat dah

membahan kenapa kelas akhir sem kena blended sebab
budak dip nak masuk
padahal awal sem tu diorang tu final jugak
kitorang tak de kelas kot awal sem tu
kena ganti kelas sebab diorang
apa jadah suruh pindah fakulti macam tu
diorang duduk kolej kot
bagi je la kelas petang
macam **** je asyik nak mengalah
okay sorry

suatu perkara
aku tak suka commitment buat masa skrg
komitmen nak datang awal
komitmen nak cakap baik2
komitmen nak kena belikan top up utk orang padahal aku ada hal
etc
perkara remah , waktu busy
andai disentuh
diam mungkin perkara terbaik

for anyone
kalau ada sesiapa yang terasa ke
aku jawab macam nak tak nak
kalau kau tanya pasal assignment
kalau kau kata perkara yang aku dah kata aku tak suka
etc etc
aku biasa tak jawab , hanya diam
nak marah ke apa tak reti
aku tak tau la aku ni jenis apa
nak whining pun sorang2 kat sini lah
maaflah
aku memang begini

kadang
banyak sangat aku mengalah
pendam sendiri
aku tau , ada juga perkara yang orang mengalah
for me
tapi tak semua
aku hanya mampu doakan kebaikan utk mereka yang buat baik kepadaku

for years I havent meet my best friend
for years I didnt meet the one that I trust the most , but he left me
for a lot of things that I keep to myself
for everything that I can just pray the best for
what else others expect me to do?
I cant even handle myself
now what?
I hate expectations
I cant split myself and faking things
I am tired of it
for once I did it
I lost my trust entirely
for once I was hoping
I can just look at it and stare , do nothing , cry
now what?

I am not strong
I am tired
I know Allah gives me a lot of chances
I know that Allah knows that I can face all these
but for once , what I need is


space for me to be myself
for others to compromise how complicated I am
when I can consider about theirs

maaf , entry campur bahasa
aku tak perlu perjelas semua perkara
orang hanya akan faham surface sahaja
faham bagaimana pun mereka
mereka tiada di tempat saya

Halwa telinga pagi ini



Korean Version


Chinese Version



me , 2.41 am


No comments:

Post a Comment