Wednesday, July 18, 2012

Kuantan -----> Shah Alam

hye everyone
hari nie baru cam rajin sikit nak post
regarding to the degree offer
my degree offer

degree aku nie bawah penerapan
sebab previously program aku PI005 which is under UiTM
so degree pon proceed bawah UiTM jugaklaa

setelah beberapa ketika system asyik error jer
so last2 hari isnin yang lepas dapat jugak check 

here's the result


Alhamdullillah
walaupun tidak sambung ke ijazah undang2
tetapi aku tetap happy
at least i have a course to be pursue on
so sekarang aku kembali ke gagang
which is Lembah Klang
( bak kata senior aku , HAHA )

so ada dalam masa sebulan lebih lagi nak cuti
banyak lagi benda nak kena buat
and aku pon kena set balik semua benda 
secara fizikal dan mental

and perhaps beza sikit ngan senior
batch aku yg dapat kat uitm shah alam dapat kolej kediaman
alhamdulillah


so i know its gonna be harder than foundation
I hope everybody can nail with this
ramai yg dah bersepah ke tempat lain
ada yang ke arau , segamat , mostly kat shah alam laa
ada juga yang ke kolej swasta

teslian 
ada jugak yang ke tempat lain
i mean , universiti lain
tapi walau apa pun
aku tahu , each of us can survive anywhere we are
insha Allah

walau apa pun
aku gembira andai kawan2 aku yg lain gembira
gembira dapat course yang diorg nak
if yang xdpt tuh
perhaps ada tawaran yang lebih baik utk korang
insha Allah

aku rasa macam semangat nak masuk degree
tapi sebab ada sebulan lebih lagi
aku nie masih dalam mood cuti
haha

really need to plan things right :3

and if ada senior2 yg baca post ini 
 i really need your help to guide me further

ok then
till next entry 
:D


6 comments:

  1. Untung sangat dpt sambung UiTM lagi, UiTM still dihatiku... sob3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehm , awat sedih nie dato , jangan laa cakap camtuh , kau buat aku sedihlaa =/

      Delete
  2. Replies
    1. thanks for visiting my blog :) and thanks for that wish too :)
      anyhow , r u a friend of farez syinon? i saw ur comment b4 at his site :)

      Delete
  3. Assalamualaikum. Saya shafiqa studying foundation in law dekat uitm Kuantan. Nak tanya, I got muet band 3 tapi pointer sem 1 lepas. So tak boleh nak further degree in law. Nak tanya several questions.

    1) Ada ke ijazah sarjana muda pengurusan perniagaan untuk penerapan asasi uitm?

    2) Boleh tak apply upu? As far as I know, asasi penerapan uitm tak boleh sambung U lain melainkan uitm itu sendiri.

    Please reply asap. Thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam , sorry akak lambat sgt nak reply soalan adik ...

      1) for degree memang ada , few of my friends further that course ( if i am not mistaken )

      2) upu? akak tak isi upu pun sebab most of my friend yang try kata tak boleh nak log in coz we are from penerapan ... tapi kalau dari penerapan , kalau nak course dari university lain , kena jumpa dekan university itu sendiri

      3)few things for you ...

      a) kalau adik really want to further with degree in law , cuba try check whether boleh retake muet ... that should be done before result penerapan keluar

      b) make sure alert bila nak isi penerapan...anything about that boleh tnya ketua asasi law di kuantan

      c) 2nd sem dah habis ea? haha (sorry baru nak tnya)

      Delete