Friday, March 30, 2012

stages kita berbeza

salam buat kesemuanya
semoga melalui hari2 ini dgn indah dan bahagia

time nie aku ada kat rumah
tgk kt FB , twitter bla bla bla 
dak lepas SPM cakap pasal result , scholarship lalala
dak Uni ckp pasal assignment , classes 
and aku  ... ada laa jugak cakap pasal dah habis asasi bagai


kenapa touch pasal benda2 nie eh?
sebab kadang2 bagi dak U macam aku perhaps akan rasa 
kenapa laa dak2 SPM nie ckp pasal result
padahal dah lepas pon...


tapi bila fikir balik
time aku kat stage diorg
aku pon buat benda yg sama
tapi perhaps aku kurang sikit sebab x str8 kan :S

kira apa yg aku nak cakap
stages kita semua berbeza
semua rasa benda yg berbeza

time kita sekolah kita rasa apa yg dak sek rasa sekarang
time dah masuk U , kita rasa sekolah tu cam senang jer
padahal time sekolah tu susah cam apa jer
so apa bezanya?

bezanya
apabila ada orang yg lagi atas
maknanya ada yg lebih berpengalaman dari kita
dan apabila kita nak something dari orang yg lagi atas dari kita
kena ada adabnya jugak
there's always limitation in everything
hee
( tetiba teringat federal constitution :P )

hidup ini ada cycle  nya
kalau nnti kalau kau nak junior kau hormat kau
kau pon kena hormat diorang balik
dan jangan lupa time kau nak tnya senior
kau pon kena ada respect so that yg bawah akan ikut
cam apa jer kan ayat aku?

ntah
:P


hmm
sebagai dak lepasan asasi
aku pon x seberapa nak nasihat orang nih
tapi aku harap
dak2 lepasan SPM
yg baru nak up jadi dak universiti nanti

korang jagalaa diri baik2
kat universiti nie dah x macam sekolah dah
xdenye lecturer nak bagi spoon feeding  macam time korang sekolah dulu
senior and junior thingy tu masih ada cuma dah kurang gapnya
sebab ada jer org yg sama baya or lagi tua kat batch kau nnti

and for the courses
pilih laa baik2
jangan salah pilih
susah nak patah balik dik oi
cari dulu flow course yg korang nak
ada senior dalam bidang tu?
hah tanyalaa
buat x reti pulak :P

pilih apa yg korang minat
tu lebih digalakkan
sebab subject dah x macam sekolah yg semua seragam bagai
nampak sikit tapi ..... 
bayangkan satu subject law yg aku belajar sekarang cam berbuku2 buku sejarah korang tu
so imagine kalau korang buat benda yg korang x minat

tapi kalau ada conflict ngan apa yg parents korang nak
bincang elok2
buat pilihan yang bijak
kadang2 kita xtau apa yg baik utk kita
parents lebih tahu
they are the most important person yg korang kena respect
so bincanglaa
they will understand
insha Allah

and last thing
doa banyak2
ingat
semua benda
Allah yang tentukan
He knows what is the best for you
ask from HIM
for giving the best way to further on



so
take care
kita respect each other k
aku doa kita semua berjaya dengan jayanya


and for my juniors kalau aku kasar sangat ke apa ke
sorry banyak2
tapi aku rasa aku senior yg baik...
HAHA
eh ?

and to seniorsssss
thanks for all the advises and ideas
sorry for everything

lecturers and teachers
thanks for always lightening my day with all the knowledge
for teaching me to be a better person :)

friends
for being there for me 
every time , everywhere

my family
no words can describe my appreciation to all of you
love you all <3

MAY ALLAH BLESS ALL OF YOU

p/s : sorry sebab ayat cam berterabur
ayat bm aku mmg xley blah
papehal pon good luck k


mood : cuak tunggu result .... :S

with love
- syaf -

No comments:

Post a Comment