Tuesday, July 24, 2012

belajar dari pengalaman ~

salam and good day all

ok hari nie hari ke 4 puasa
ahha highlight that please

tapi ...
bukan itu yg aku nak cerita

hari ni aku drive kereta
MANUAL CAR
aku jarang bawa kereta
hari nie kena hantar Aiman ( my lil bro ) pergi tuisyen

ceritanya
ada banyak jalan nak ke tempat tuisyen dia tuh
ya Allah 
aku mula2 nak masuk jalan lain
adik aku bising suro ikut jalan lain
kelam kebut punya pasal
ikut laa kepala otak dia tuh
patutnya aku xpayah dengar cakap budak tuh
err
sebab dia cakap 
~ ikut jer laa jalan depan tuh , kau macam tau jer jalan yg kau nak masuk tuh ~
dalam hati - 
*macam kau tau .... -_- 


xde laa
patut aku xpayah ikut cakap dia
abah dah pesan
~ bawa kereta jangan ikut cakap orang ~
~ nanti kelam kabut~
kira maksudnya
bila bawa kereta tuh
everything depends kat aku laa
xlaa sibuk ikut apa orang sebelah cakap
haa
camtuh laa lebih kurang

ok now ...
sampai laa dia ke tempat tuisyen dia tuh...
ok habis satu cerita

pastu aku fikir cam mana nak u turn nie?
sebab , serious , jalan kat situ busy gi le
so aku pon terus jer laa
alang2 tuh aku nak pergi 'jalan2' laa
so bergerak laa ke setia alam
ok setia alam nie satu masalah
aku nak cari parking pulak
pusing2 jumpa satu tempat 
depan satu bank nie
* ada pulak sorang mamat nie rupa cam cousin aku - tapi cam lain pon ada 
- so aku x tegur dia - takut salah orang *
ok tragic sangat :P
balik tuh siap sempat senyum pulak
perli kemain :P
(x baik buruk sangka )
tapi aku biar jer laa
dia xcakap pape pon
LOL

ok kat sini 
enjin asyik mati jer
hmmm 
nasiblaa kau pia
haha

i called my friend
dia gelak jer
cam klakar bila dia ajar cam mana nak bawa keta
via phone pulak tuh
anyway thanks to u ;D

aku lepas dah ok sume tuh
nak pergi isi minyak pulak
satu hal
aku nak isi rm10 jer pon
( ayat cerita cam bnyk jer)
masalahnya aku xpernah isi minyak
TAK PERNAH
dalam hati dok doa bnyk2 harap ada pekerja kat situ boleh isikan minyak
"untungnya' xde
-_________-
ok
just ingat2 cam mana abah isi minyak
dengan yakinnya angkat yg warna hijau punya
( actually aku confuse either kena yg hijau ke kuning )
haha
pastu aku tekan ah benda alah tu
fine ~ minyak xkeluar
ada ke pulak
orang kat dalam kaunter tuh ckp dari sana
~ dik , yg warna kuning tuh ~
my my
malu sia 
lantaklaa
aku pun ikut jer laa
just nak pergi jer dari situ
haha

habis drpd tuh
aku pun balik laa rumah
mak aku gelak jer
dia kata kat aku
~ lamanya , orang pergi tuisyen pon dah nak balik ~
aku gelak jer
~ alaa , xpelaa ~
haha

hmm
aku memang jarang bawa
lately nie jer baru boleh
lesen penuh aku akan dapat tahun depan
perhaps
masa kat degree nanti baru ley bawa
hmm
xpe laa
bak kata kawan saya

~ belajar dari pengalaman ~
~ nanti lama2 ok laa ~

ok ok
harap lepas nie pemanduan saya akan lebih baik ea
and
one more thing to be emphasize

~ i need an AUTO car ~

like seriously
haha

whatever laa
mana2 pon ok jer kot
huhu

ok
sorry if i did anything wrong

till next entry peeps :D
happy fasting everyone 
^_______^

No comments:

Post a Comment