Friday, July 13, 2012

sekadar persoalan...

sekadar persoalan

kalau kau nampak orang tu pakai compang camping
kau terus cakap dia xde masa depan ke?

kalau kau pakai seluar pendek
kau terus dikata manusia terkutuk ke?

kalau kau bangun lambat as in half an hour late
( ie - mak kau kejut 6.30 kau bangun kul 7 )
kau terus dikata sebagai lelaki or perempuan x guna ke?

so nak kata kalau kau buat satu benda baik
kau terus dikatakan malaikat laa ea?

aku x faham laa

first
kau dah laa x selalu dengan dia
then wah2
dah laa x tau apa yg jadi
terus2 melabel orang
label kalau baik xpe
nie terus main terjah je

second
boleh jer cakap dalam bahasa yang baik kan?
dah laa kau cakap depan2
cant u just use something proper?
err , budak pun bole pikir kot -_-

kalau kau rasa better cakap depan dari cakap belakang
aku x kata salah
tapi boleh jer if nak nasihat or ckp depan2
cakap laa elok2
kata bahasa jiwa bangsa
matured enough to think i guess

kadang2 benda2 macam ini laa yang buat aku hilang respect utk follow nasihat orang
x laa nak kata bahasa aku nie baik sangat
and x laa kata aku nie perfect
kadang2 macam longkang juga mulut aku nie
tapi ntah

manusia itu bukan robot
tatkala dulu kau yg aku lihat menjadi contoh
jangan nak salahkan aku terus
camtuh laa nak simple
*kot

maaf salah silap

-_-




No comments:

Post a Comment