Thursday, July 12, 2012

cakna ...

ada yang tnya
kenapa aku semangat sangat tentang hal2 samasa nih?
aku hanya boleh gelak

aku cakap
" aku dah malas membaca , so sekarang aku perlu rajin semula "
lebih kurang camtuh laa

dia tnya lagi
" kau bukan debater ke? debater kan kena selalu baca "

aku gelak lagi
" time debate memanglaa aku rajin , dah x berdebate nie , aku jadi karat laa "

well
secara jujurnya
cakna dengan isu semasa buat aku pandang sesuatu dalam suatu sudut yg berbeza
tahu kenapa?
kerana aku rasa aku perlu tahu itu semua
aku rasa
pada usia aku sekarang ini
ketinggalan perkara yg orang panggil serious adalah sangat merugikan

aku x kata perlu sentuh pasal politik sahaja
siapa bilang serius hanya utk politik?

maksud aku disini
cakna tentang apa yg berlaku di sekeliling kita

aku hanya baru bertatih
baru nak merajinkan diri
so aku banyk kekurangan
aku sangat perlu bimbingan yg lain

jadi
" sila beri tunjuk ajar "
----> buat gaya orang jepun bagi hormat :3

kalau ada yg kata 
aku cam nak menunjuk ke apa
nothing i could say
i could just ignore

at least aku mencuba sesuatu yg bagi aku rasa bermanfaat
kan dulu ada kempen
" membaca amalan mulia "

so at least i do something then nothing
x gitu?

hee
^___^

No comments:

Post a Comment