Monday, June 24, 2013

tak ada bezanya ...

aku pendam benda ni lama
terasa nak gelak kat sapa yang dok sibuk compare course masing2
cam *kau xde kerja ke?

bukan nak marah ke apa
aku cuma tak suka apabila ada yang cakap

*eleh course kau senang laa  baca je
xpayah nak baca akta apa semua

*eleh , course kau belajar apa jer 
management? rights of employers employee?
kau xpayah nak buat jalan kerja kira bnyk2

etc etc etc

tapi aku sebenarnya akan paling terasa bila kena compare dgn budak law
mungkin sebab aku xdpt masuk that faculty
( perhaps bagus jugak , sbb akrg aku xminat law dah - kot )
cuma bila ada yang kata
 we slept late at night 
bnyk benda nak kena ingat
kau usaha lebih bagai
kami pun study xtido juga
= )

sebab kedua
semua course pun ada susah senang dia jugak
course aku jugak
aku jadi x berapa suka bila orang kata course aku 
cam xde masa depan
cam
 * ouh , pentadbiran korporat 
_ pastu tayang muka rasa course aku xbagus bagai

tapi ni xsemua yang bercakap eh
segelintir je
dah tu yang aku pendam dalam hati
nak hambur kat orang nanti ada pulak yg bertindak luar batasan
ini sekadar perasaan aku sahaja

sebab bagi aku
setiap course
course aku
course kau
semua berusaha keras utk dpt keputusan yang hebat
tak mudah 
aku juga mengaku
course aku cover bnyk bidang
kira2 , pentadbiran , undang2 , bahasa
course lain juga ada cabaran dia juga
jadi aku pun x ada hak nak compare
sebab bila tgk budak course lain belajar pun teruk sampai demam2
thats why kena kawan dengan orang dari fakulty yang berlainan
baru kau nampak susah senang diorang
baru kau rasa tak layak nak compare
masing2 berusaha kuat

jadi aku merasakan
tak wajar utk meletakkan taraf atau tahap kesusahan itu pada sesetengah course sahaja
masing2 ad pros dan cons dia
ada susah senang dia

tu kata
kalau kau study , prepare elok2
course apa kau hadap pun
inshaa Allah kau score jugak

tapi yang penting kena usaha laa

I think its better kau belajar sesungguhnya
dari sibuk nak compare course yg ada dgn yang lain

p/s :
ni x ditujukan pada sesetangah course , tapi pada semua 
so ... yeah
no offence


No comments:

Post a Comment