Friday, July 19, 2013

tahniah junior asasi UiTM

Hari ini aku dengar result penerapan di umumkan
tahniah kepada mereka yang dapat menyambung ijazah lanjutan dari asasi
mesti best kan
contohnya dari asasi undang-undang 
lepas tu diterima masuk ke ijazah sarjana muda undang-undang?

tapi aku tahu 
ada juga segelintir yang ke arah lain
maksud aku ke ijazah yang berlainan dari asasi
still tahniah juga

aku juga tergolong dalam golongan kedua
haha
dari asasi undang-undang ke ijazah yang berlainan
tapi alhamdulillah masih meneruskan perjuangan di sini
baru habis semester kedua

anyway nak kata aku senior yang baik tak juga
sekadar nak bagi nasihat la kepada yang bakal menjejakkan kaki ke alam ijazah
walaupun aku baru setahun jagung di peringkat itu

paling penting la
asasi dan ijazah sangat berbeza
seriously ... you can't expect things to go well if you don't strive for your place
ayat mudah... jangan ambil mudah akan subjek di peringkat degree
kan dah diberitahu awal2
asasi hanya persediaan ke ijazah
makanya...dah nama pun persediaan
tough sikit la jalannya
tapi kalau usaha inshaa Allah boleh je

next , semua sama sahaja macam di asasi
kerja kursus , presentations etc
semua kena buat lah
tu aku rasa tak payah nak terangkan kot
because aku rasa mostly budak asasi dah tahu 
sebab memang asasi pun di university kan

anyhow
aku harap korang dapat letakkan azam yg lebih tinggi
utk mencapai kecermelangan di tahap tertinggi
prove that you can do better than foundation
challenge yourselves to be better
dok compare dengan orang tak bagus jugak

and lagi satu
jangan nak sombong sangat dengan senior
haha
hang tak suka depa pun
depa dah lalui zaman semester di ijazah
tips diorang berguna utk hampa semua
so pandai2 lah bawa diri ya :)

and to those yang akan masuk ke fakulti FSPPP
Selamat datang insan kecil ini ucapkan
teruskan langkah untuk menggapai kejayaan
sebagai graduan terulung BCA dan BAS
BCA - bachelor of corporate administration
BAS - bachelor of science administration

ganbatte kudasai !!!

take care 
^_^


fyi , ini adalah nama twitter kelab those yang ambil BCA
so if junior yang dapat BCA dan nak follow
this picture could be a guidance :)



No comments:

Post a Comment