Friday, June 1, 2012

Suara itu ...

tatkala ini aku duduk sendiri 
memkir sepi ruang dimensi diri
aku rindu suara itu
suara yang bisa menenangkan bait gundah jiwaku
walau xbnyk tetapi sangat menusuk kalbu


kenapa dia?
dia adalah sahabat rapatku yang aku kasihi
cukup sekadar menjadi peneman hati
dia selalu ada di sisi
mungkin aku yang mencari
aku x pasti
ahh , ku biarkan persoalan itu mati

dalam kancah kesibukan mentari
terkadang aku mencari punat mendail sang pelangi
dijawabnya pendek 
aku menjawab dengan anggukan
seakan mengerti bukan?
haha
aku x tahu
serius

permainan perasaan selalu membuatku hambar ditelan lautan
lautan soalan yang aku sendiri tidak terjawab
aku melantakkan diri dengan hamparan debu pasir berterbangan
membiarkan memori membasahi bumi hati yang terkadang timbul
adakalanya tenggelam

tapi saat ini
aku rindu suara itu
banyak kali ku tahan dari merobek hati sendiri
tapi aku rebah dibuai emosi
dia antara pengubat hati
aku tidak mampu berlari jauh dari realiti

tatkala itu aku berhenti seketika kerana sisa persahabatan itu masih jauh terasa
lantas aku mendail nombor yang tertera
mendengar suara itu berkumandang di telinga
ahh , damai terasa
lega rasanya andai dia baik2 sahaja

tapi aku tahu hati ini mudah goyah
gambar menjadi tatapan
menguatkan hati seorang insan
doa aku tuluskan 
agar menjadi teman seperjuangan

buat anda yang dirindui
semoga anda baik2 sahaja hendaknya

dan kala ini
setiap saat yang berlalu
aku menempuh masa
merindui suara yang lama tidak kedengaran itu

salam sayang
buat sahabat yang dikasihi
doaku sentiasa mengiringimu
insha Allah

May Allah bless you always :)

1 jun 2012
dalam bilik bersendiri
merindui kawan sejati

jun ini akan pantas berlalu
masa akan terus meninggal kita
namun kenangan tetap dibawa bersama

paece 
- syafiah -

No comments:

Post a Comment