Friday, June 22, 2012

aku punya teman ....


kata2 di mulut bisa mencermin segala
dalam hati , Allah sahaja yang tahu
kawan sebenar 
datang tanpa perlu dicerminkan kemilaunya

aku bisa mengunci mulutku
dalam hati hanya bisa meraih simpati
haha
aku kelu dgn kata2 sendiri

tapi ada suatu yg aku pasti
andai aku rasa sepi sendiri
sebenarnya aku masih punya teman
yang ada di sisi
aku masih punya teman
yang mengasihi diri ini
cuma terkadang ia tidak tertimbul 
di kala aku menyelam ke dasar tasik angan2
kabur menanti cerah bertandang ke hati

mengangguk kepada anasir jahat itu tidak perlu dipersetuhui
ia selalu menghantui tatkala aku diam sendiri
merobek hati yang selalu mencari identiti
aku kalut mengenang diri
ya Tuhan 
tolong hati ini
agar sentiasa bersyukur dgn nikmatMU 
yang selalu singgah ke hati dan nurani

sahabat
kawan
rakan
aku perlu kamu di sisi
aku perlu bimbingan yang pasti
aku tidak mahu kalut sendiri

kehadiranmu di sini
membuatkan aku tersenyum sendiri
hadirlah ke dalam hidupku sentiasa wahai sahabat
aku tidak bisa berdiri sendiri tanpa peganan tanganmu

kalian semua
aku rindu kamu
sangat

***

No comments:

Post a Comment