Tuesday, September 3, 2013

PROUD - something that I've left over . Welcome to new semester people :)



* DBSK - Proud Live Performance (2nd Live Tour 2007 Five in the Black) *

dah lama rasanya tak jejak kaki di laman ni
few things happened dan aku rasa aku perlu berdiam diri
eceh

lagu di atas adalah lagu DBSK
( for those yg tak tahu , DBSK stands for Dong Bang Shin Ki )
lagu PROUD 
waktu mereka buat 
persembahan live 2007
promoting album FIVE IN THE BLACK
I love this performance !!!
ok ter over -_-

tapi sejujurnya banyak je lagu mereka yang aku suka
tapi utk persembahan live 
ada certain tu buat aku hilang dalam dunia aku
gituh

lagu ni salah satu daripadanya lah

anyway
~ always keep the faith ~


*******

okay
berbalik pada cerita aku
sekarang ni tinggal lagi beberapa hari sebelum aku mula semester baru
semester 3 
kalau ada sesetengah universiti
aku kira dah masuk tahun kedua semester pertama

kejap je rasa dah masuk semester 3
dulu masa aku mula2 masuk ijazah
terfikir macam mana aku nak survive degree ni
alhamdulillah Allah bagi kekuatan utk terus berada di sini
berjuang mencari ilmu

sebenarnya
keputusan semester 2 aku jatuh 
jatuh sangat
cuma apabila aku diam fikir balik
mesti ada hikmah di sebaliknya
alhamdulillah Allah bagi aku peluang utk buat yang lebih baik
xada subjek repeat

aku fikir
usaha utk kejar kejayaan tu tak boleh berhenti setakat di kertas peperiksaan sahaja
sebab even how hard I try
at the end
aku masih kena hidup dalam alam realiti
utk praktikkan apa yang dah aku belajar

jatuh di semester 2 buat aku sedar benda tuh
aku rasa macam aku dah usaha sehabis baik
tapi mungkin tak cukup
walau aku suka macam mana pun subjek yang aku belajar
mesti ada something yang aku tak buat
yang buat aku leka

I've been thinking about it 
tapi resolution tu biar aku simpan dalam hati je la

subjek semester depan ada SEMBILAN !!!
22 JAM KREDIT
lebih banyak berbanding subjek dan jam kredit semester lepas
semester 1 ( 18 jam kredit )
semester 2 ( 19 jam kredit )

sebenarnya ramai jugak kawan aku yang repeat subjek semester lepas
bukan nak burukkan orang
cuma aku berdoa diorang boleh survive semester depan
sincerely kedudukan tu bukan nak bawa kot
sebab semester 3 mesti lebih tough
( kita usaha sama2 okay )

dalam minggu ni kitorang dah start daftar subjek
secara online lah yang pastinya
yang kelakarnya  fakulti kitorang dah tentukan classmate
dari pandangan aku
aku tak berapa suka la sebenarnya
sebab partner assignment aku dah kat kelas lain
bukan salah nak kenal orang baru
cuma risiko la if dapat those yg tak buat kerja
sebab aku dah lelah nak jumpa orang macam ni
markah nak tapi kerja tak nak buat
harap tak dpt orang mcm ni la dlm kumpulan aku
huhu

* I sound like a bad girl ever *

tapi aku pulak jenis yang malas nak argue ke apa
so aku daftar lah kelas yg diorang dah bagi

ouh
lupa nak cakap
semester depan
semester depan adalah semester last utk subjek kokorikulum ( sem 1 - 3 )
dan aku mula belajar subjek third language ( semester 3 - 5 )
elektif pun start semester depan
aku pilih utk ambil subjek Quality Management

utk kokorikulum aku take part in English Debating
kinda fun la join this club
dan utk third language aku decide utk ambil bahasa Jepun
( hope I can do my best in this language ) takut sebenarnya

ni subjek semester depan - ihsan laman web uitm AM225 -


*******

semester depan aku duduk luar
tak dapat kolej

yang stick dengan aku ada 2 orang
kira kami mmg dah janji nak duduk sama
( pangkat kakak eh diorang )

banyak kisah jugak pasal rumah sewa ni
mula2 aku dapat satu rumah
kira kena cari orang la
aku jadi orang yg deal dengan tuan rumah
lama jugak la aku cari orang

so aku decide nak ambil 8 orang satu rumah
siap post kat FB semua la
so
disebabkan kitarang dah lama sangat tunggu
( sebab nak jumpa tuan rumah etc )
then to one point aku decide utk cancel deal
( aku bincang jugak dgn yang lagi 2 orang tuh)

yang kelakarnya
once aku dah cancel
ramai pulak tanya nak rumah
aku hanya mampu minta maaf je la sebab dah cancel deal kan

before kami 3 orang nak cancel rumah
kami dah cari replacement dulu
sebab rasa macam payah nak cari housemate
maka dapatla sewa satu bilik
( aku tak tengok lagi bilik tuh) 
yakin gile nanti terus masuk je 

utk yang kali ni 
kakak yang lagi sorang tu tolong carikan
syukurlah dapat juga bilik
kami 3 orang satu bilik

sorry la 
panjang sangat aku merepek
haha

*******
okay
aku nak buat confession 
nak minta maaf kalau ada sesiapa yang terasa
lately ni ( baru2 ni sahaja okay )
 aku rasa malas nak on sangat any of my networking site
ada jugak bukak sebenarnya

maksud aku , minta maaf la kalau 
aku tak layan whatsapp korang
or kalau aku tak balas inbox korang
 ( if email or fb biasa aku balas )
err email tak sgt sbnrnya :P
or wechat
or line ( err )
or tweet
* bajet banyak sangat sites yang aku ada *

aku bukak
dan still check in most of the time
cuma kadang aku tak react apa2
unless benda tu penting
or sort of important to me ~_~

lately ni aku banyak dengan you tube
tumblr 
dan account asianfanfic 
insta juga ( kdg2 )

but I guess I wont be active much after this
since semester is coming in
* kononnya lah *
( though aku tau sapa je la yang tegur pun kan )
hek hek

don't be mad at me
sometimes I am just weird like this
so .. yeah
bear it !!!
lol

*******

pheww
ok guys
see ya next time
whenever I am free
nanti2 aku update la eh 
* ayat bajet retis *

good luck jugak pada junior yang nak masuk semester 1 ni
but I don't think I'll be a good senior 
 unless kau yang baik dgn aku 
haha
~_~

see ya
love you
^_^


* lol , sorry but I just love this gif *
=P






No comments:

Post a Comment