Friday, May 25, 2012

let the time decide ...

suka perkatakan hal yang x pasti?
itu perkara biasa aku rasa
kerana manusia xpernah lari dari rencana yang mungkin akan menjadi
atau mungkin tidak

suatu ketika aku katakan aku ingin lari dari situasi
suatu ketika itu pula aku mencari2 sinar dari kekalutan itu
terkadang aku bingung
terkadang aku hanya membiarkan sahaja
di khabar kan kepada hati
" bukan perkara penting "

tapi aku tahu
menipu diri sendiri itu adalah perkara yang aku sendiri x mahu
aku sendiri x faham mengapa ia selalu menerpa diri

hati ini terlalu kuat berkata agar diri ini perlu menjauhi utk menjaga
tatkala itu rasa rindu itu pula datang menjelma
menerjah bak halilintar
tanpa dipinta
hati ini lari dan menjerit sekuatnya 
mencari ruang utk bernafas seketika
walaupun aku tahu 
aku x sesak dalam kekalutan kabus tebal 
yang x pernah wujud 
hanya di reka utk memuaskan naluri
tapi ....
ntahlaa  

jarak perjalanan aku masih jauh
hati aku membentak agar ia sentiasa di sirami ilmu yang sewajarnya
aku xmahu
yang dikejar xdpt , yang dikendong berciciran
( aku harap aku x salah peribahasa :P )

andai kata 
telah ditetapkan perkara yang terlintas di hati ini
aku berharap agar ia dipermudahkan
segalanya aku serahkan kepadaNYA


let the time decide ...
kerana aku tahu
hanya doa yang mampu ku tujukan

semoga kita semua sentiasa di bawah perlindunganNYA :)


No comments:

Post a Comment