Thursday, May 24, 2012

i lost that passion ???

satu passion yang aku rasa semakin pudar
iaitu menyertai pasukan debate

since sekolah menegah 
debating was something that i will never missed out
seriously

then i continue debating when i studying at my foundation level
passion masih ada
tapi mungkin pudar
menunggu sama ada akan hilang
atau segar semula
aku pon xtahu

aku rasa 
debate was not wrong at all
hanya beberapa perkara buat aku rasa begitu

debate adalah satu benda yang aku x boleh nak ungkap bagaimana rasanya
best sebenarnya
aku rasa aku ada keluarga yang protect aku time aku jauh dari family
aku rasa aku ada orang nak bergelak ketawa bila ramai orang xkenal rasa
kerana semua sekepala

xsemua boleh tahan dengan debat or debate
bnyk kata ada bnyk distraction
bagi aku x
kalau xcaya cuba sendiri
aku dah rasa

bnyk aku belajar sebenarnya
dalam debate aku jumpa bnyk perkara
kau xkan jumpa tempat lain
apa dia?
aku xtahu nak describe macam mana
tapi passion itu pudar mungkin kerana aku dah lama x berdebate

aku sangat rindu
sangat sangat sangat

tetkala ini aku hanya mampu menunggu
sama ada passion itu akan kembali segar
atau berada di takuk 50/50
atau pudar 

aku berharap nilai yang aku pelajari xkan pernah hilang
sampai bila2

sekadar meluahkan rasa bahawa
mengeluarkan idea utk berdebat/debate ini perlukan hati
hati yang sentiasa ada dgnnya
mungkin itu yang hilang dari diri
aku juga xpasti

aku rasa para pendebat faham maksudku
atau mungkin sesiapa sahaja

salam kemaafan
buat siapa yang mengerti
aku akan cuba mencari
cahaya dibalik kekaburan ini
moga kutemui suatu hari nanti

No comments:

Post a Comment