Sunday, May 20, 2012

Unforgettable Trip :)

Salam
hye all
back to blogging again
actually dah lama nak post benda nie , tapi asyik x sempat jer :P

hari tu aku pulang ke gagang , haha
-----> ke Kuantan
there's something that i wanna settle at the campus
and the most important thing was 
i met Wan Zulhelmi , Shauqi and Farizul Ikhmal
honest said am gonna be alone without them there .... 

here's our journey ...

11/5 
WanZul dah sampai kuantan , aq cam rasa travel dia nak ke kuantan lagi tragik dari aku , dari tido kat Masjid kat bandar Kuantan tuh sampai laa penat menunggu Farizul ambil dia kat terminal esok harinya , hee

12/5 
aku dan shauqi sampai kuantan , ok aku ley cerita lebih kat sini sebab nie part aku kan :P
aku sampai kuantan dalam kul 2 petang , bertolak dari Selangor kul 10 pagi
awal laa jugak sampai sebab bas berhenti kejap jer ( kurang asam :P )
sampai di kuantan 
aku jalan kaki  ingat nak terus ke sekilau tapi duduk kat Malay Town sebab penat jalan
( padahal x jauh pon terminal ngan Malay Town tuh :P )
so aku pon duduk laa kat Malay Town waiting for wan zul and farizul
tgh duduk2 jap , tiba2 nampak shauqi dah datang
haha
cam jejak kasih jer diorg masa tuh :)
and dah lebih kurang 2 jam duduk kat situ 
( masing2 penat berjalan ke Malay Town )
so kitorg berjalan kaki ke sekilau
pastu wan zul gi rumah farizul and shauqi ke rumah sepupu dia kat sekilau

13/5
disebabkan kepenatan dah lama x berjalan cam time study dulu
pagi tu still disinari mimpi2 yang indah
haha
bumi kuantan mmg bnyk kenangan kot
aq pagi tu masih menghadap buku
plan kitorg start tengah hari
kitorg ada hadir ke kenduri di Indera Mahkota ( kalau x salah :P )
wan zul & farizul dtg naik bas
shauqi & aku dtg naik pak cik myvi

shauqi
farizul ikhmal
wan zul

sampai2 jer terus makan
haha


yang bestnyer
plan nak balik ke rumah dalam lepas zohor
tetiba masing2 xtau nak balik cam mana
dok kalut kat situ tunggu bas laa apa laa
last2 kitorg tumpang kereta kawan kitorg jer
ceh , cam tragik jer :P
ok balik semua dah penat
so , aq stay kampus ---> buat apa yang patut
wanzul , shauqi & farizul ----> diorg lepak each other , spending time together :)

14/5
aq exam pagi tuh
wan zul , shauqi dan farizul dtg by tgh hari
serious , diorg postponed plan nak tgk movie yg patutnya tgk pada 13/5 kpd hari nie
sebab aku ada exam
tapi semalam pon penat
so , ok laa kot
sorry weyh korang 

so , diorg dtg kampus and kitorg jalan gi ECM 
yeah , proceed with the plan
watch THE AVENGERS
aku rasa aku thn nak tgk dulu sbb nak tgk ngan diorg , haha
diorg pon sama
before wayang start , kitorg gerak gi Megamall beli cool blog
serious kempunan gi le , sedap .... (Y)


setelah itu bergerak semula ke ECM
yeah filem yang mngambil masa 2 jam lebih tu x membosankan langsung
plus tgk ramai2 
pergh , aku xley lupa :)


ok , ni gambar buku sebenarnya
( aku ambil kat tempat aku kerja )
haha

p/s : shauqi ---> jgn jealous please :P

dah habis tgk wayang kitorg gerak ke kampus ambil barang semua
malam tu kitorg gerak ke rumah mak cik wan zul
kitorg gerak gi terminal bas sebab nak makan and wait for wan zul's cousins to pick us up
b4 makan kitorg duduk kat mesin urut jap , best kot    :")



dah sampai ke rumah mak cik wan zul ...
xde apa sgt pon kitorg buat malam tuh
semua penat jer muka
hehe

15/5
pagi tu bangun macam biasa
sarapan nasi lemak and nasi minyak
lepas sarapan kitorg tgk cerita kat laptop
haha
by tgh hari semua dah siap2 nak balik

aku ( bas ke selangor kul 4.30 ptg) 
shauqi ( bas ke terengganu kul 5 ptg)
farizul ( ouh , dia stay kat Baluk , but dia still balik rumah) 
 wan zul ( stay rumah mak cik dia , esoknya baru dia balik rumah )

bila semua dah siap , cousin wan zul hantar pergi terminal
agak sedih laa time wan zul balik ikut cousin dia
sebab xtau lagi en bila nak jumpa lagi en
 insha Allah , one day we will meet again

sampai terminal lebih kurang 3.30 petang
aku , farizul and shauqi having lunch
haha , kitorang minum air yang sama
jus mangga :)

p/s: wan zul ----> jgn jealous , haha




and by 4.00 pm kitorg turun bawah
bas aku dah nak gerak
ahh , another sad moment
tgk diorg (farizul and shauqi) hantar

by the way
this is what i want these trio to know


thanks for everything
kalau korang xde mesti aku sorang2 nyer
thanks , bawa beg aku , hantar aku sampai kampus , tgk movie , jalan2 semua
semua laa
best gi le
nie first time aku gi kenduri dgn kawan2 , tido rumah kawan 
serious bestlaa
and thanks for all your supports for my paper
please pray for me for that :)

hope we can meet again
good luck all
May Allah bless you always :)



sorry for everything
peace 
^____^

related stories 

am gonna appreciate all these :")

p/s : roly poly should be the theme song :P

No comments:

Post a Comment