Saturday, March 16, 2013

bahasa ke berapa tingkat?

great confession aku nak buat
aku nak sangat belajar bahasa jepun

skrg bahasa yang aku tahu
bahasa melayu
bahasa inggeris
bahasa arab 

yang bahasa korea , jepun dan selainnya
aku hanya belajar secara tak formal
either via movies or songs or other external factors

though aku tak bagus sgt pun kat bahasa yang aku tahu tu
tapi aku rasa aku teringin nak belajar bahasa jepun sebab suka
haha kelakar gi le reason

aku suka dengar diorang cakap
suka dengar lagu diorang
etc

and serious laa jealous dgn those yg tahu cakap with that language
bukan jealous semata
jealous sebab aku teringin nak pandai camtu jugak
haha

and effort aku pun mungkin tak sebanyak mereka
so macam no wonder lah kan -_-

and next sem ada belajar bahasa ketiga
and aku ingat nak belajar mandarin
( masih dalam proses timbang tara )

tu laa kadang2
nak kejar result bagus ke
atau nak kejar ilmu?

ehm ehmmmmmm

utk bahasa arab
sebab dah lama tak praktis
kebanyakan kosa kata aku dah lupa
aku belajar masa kat sekolah
so yeah
dah keluar nie asyik baca buku english jer
tapi kalau kau cakap ayat mudah2
inshaa Allah aku masih boleh translate laa

ehm
so mmg kena kejar mereka2 yang tahu bahasa
to learn and gain happiness through it
yelaa sebab buat benda yang kita suka kan :D

and aku pun happy sebab ramai orang minat bahasa
belajar bahasa nie seronok sebenarnya
cuma nak kena orang sokong so that
kau tak terlupa or tertinggal apa2

*xtau awat yang serabut sgt point dalam nih

ok bye

No comments:

Post a Comment