Sunday, December 9, 2012

getting things done

aku budak pentadbiran korporat
so?

tetiba nak promote kursus aku sendiri kan 
dah kenapa?

so aku rasa aku patut mula business dari sekarang
kau tahu kan aku suka baca buku business?
kau xtahu?

usually kalau aku pergi kedai buku
aku akan cari
buku business
novel melayu pun so far aku minat Ramlee Awang Murshid jer
and buku motivation
buku pelajaran tu semua belakang kira

so far utk business aku minat baca buku Robert Kiyosaki dan Donal Trump
kenapa aku minat tulisan mereka?
sebab aku rasa xde benda yang me "negatif" kan kepala otak aku nie

sebab kalau aku baca buku
" macam mana nak jadi pelajar berjaya"
aku rasa aku dah bosan
last2 aku tahu 
kalau kau baca pun
bukan kau buat
baik aku baca benda lain

tau kenapa aku cakap macam tuh?
aku tau laa
aku tgk ramai jer yang dok buang masa semua
so apa sebenarnya yang kau dapat dari buku2 motivasi sebegitu?

kalau kau betul2 praktikkan 
tu lain cerita
no offence for that matters 
ok ?
pendapat aku jer laa

getting things done
aku dah ada impian dan cita2 nak bukak business sendiri
aku dah belajar sikit buat business ngan kawan aku
dia ada business dia sendiri
tapi aku xnak kerja dengan orang
ada orang cakap
" better gain experiences dulu "
dan kadang2 aku pun takut nak start
tapi kalau aku takut
sampai bila?

aku cam x senang duduk bila 
kawan aku yang dah start kerja
or else ada sth to do
macam x wasting time
serious aku jealous
persoalannya 
courage tuh lah nak goyah ke x
orang lain x support pun ada

dalam buku Robert Kiyosaki & Donal Trump
they talk about FOCUS
dan things to be done to be an entrepreneur
kau ingat senang nak jadi entrepreneur?

tapi tu lah yang best
challenges

benda yang aku nak
oppurtunity
dan trust dari orang lain

masalahnya
bila orang tnya aku nak bukak business apa
mestilaa cam stuck jap en nak jawab apa
bila aku nak join benda2 yang lain sikit dari apa yang peeps aku buat
orang lain condemn
payah laa cam tu bro

" buat apa nak buat business sekarang? "
baik kau belajar dulu 
get experiences

tu aku tahu
tapi asyik belajar jer x best gak
kau nak aku join oraganisasi macam kat sekolah?
aku dah xde mood
kena tindas jer
tapi tu hal yang berbeza eh
sebab no offence laa
kadang2 yang sama warna kulit dan rupa pun boleh nak tindas kau
apa nak heran
nama pun manusia

*erk , dah lari tajuk

so nak x nak 
i need to get things done by me self
aku kena try
tapi IDK HOW !!!!

one of my friend want to be my coach
and i hope i can get things cleared in my mind pasal benda2 nie

please support me
its not because aku ni budak pentadbiran korporat
bukan sebab aku nak kaya jer
tapi aku nak challenges
kau tahu x perasaanya bila
orang lain x buat
tapi kau buat?

kau tahu x?

it might sounds funny
but i need that here
with my self

*aku harap aku ada jenama sendiri in the  future
and am still thinking what it is





No comments:

Post a Comment