Sunday, June 22, 2014

class trip , mind talk


aku tak tahu la apa masalah
suka sangat update waktu 3 - 4 pagi
mungkin sebab dah terbiasa
ada idea waktu macam ni
atau sebab tak de mood nak buat apa2
jadi menulis nampak macam perkara baik untuk dilakukan
haha , abaikan

semalam aku keluar dengan kawan sekelas
ke ulu bendul
it was all planned
seronok la sebab konvoi ramai-ramai
tapi sekejap je trip tu 
sebab pergi lepas solat jumaat
before maghrib kitorang balik

seharian ni
aku tidur macam tak sedar diri
qadha tidur ke apa aku tak tau
penat macam tak ingat dunia
padahal bukan membanting tulang ke apa

jadi malam nya
konon rasa bersalah
buat bajet rajin study

*padahal tak sedar diri , paper dah dekat

sebab tengok orang lain belajar
aku pun start la belajar
setengah jam belajar
sejam tengok video
hahahahaha
mana la nak buat study group macam ni
aku mmg belajar macam ni

*mampu tgk video sbb aku start awal kot
kot lah :P

aku kalau belajar
kalau agak dah tak boleh masuk
tangan gatal sentuh semua benda lain
main game la apa la
sampai rasa macam ada aura rajin tu balik

tadi dah cover few chaps
tinggal few
and nak buat past year

sebenarnya
aku risau jugak
sebab mula tadi macam tak sedar diri
paper first ni lagi 3 hari
mula konon nak gelabah ayam sebab tak start apa

aku sejujurnya
tak suka tengok orang lain belajar
sebab diorang tumpu sangat 
macam tension aku tengok
jadi tu sebab aku biasa study sendiri
tak kacau orang

tak semua orang jugak
nak share apa dia ada
contoh kau buat latihan akaun
certain je yang rajin nak ajar
di saat kesuntukan masa nak kejar waktu exam ni

tak semua
baik nak dahulukan orang lain
tak semua juga
kedekut tak bagi ilmu yang dia ada

tu sebab
aku mula dan gerak dengan sendiri
kurang lebih
usaha sendiri
kan?

dalam masa terfikir nak exam ni
my fingers did count the time for Ramadhan
dah dekat juga
Moga Allah panjangkan umur kita ke arah bulan Ramadhan.

Inshaa Allah
ini pertama kali aku berpuasa di tempat baru
di kampus dan situasi baru
dua minggu lebih dalam bulan Ramadhan di sini
( kalau dalam kiraan la )

Moga dipermudahkan semuanya




...

belajar tu
bergantung pada tahap kau
aku tahu 
usaha aku mungkin tak banyak
( tu sedih ya Rabb nak mengaku )
sebab aku macam tak serious
makanya
marilah kita study sama2 ye ~

semalam kiki kata
" kenapa nak compare dengan orang ? compare dengan diri sendiri sudah "

well 
thanks for reminding me
lets , be better
in our own way


No comments:

Post a Comment