Thursday, August 9, 2012

lantaklaa

kau tahu
manusia ini punyai masalah sendiri
manusia mana xtau masalah itu apa
cuma MASALAH nya 
kita xboleh nak describe apa benda yang buat kita berserabut
dan kenapa kita rasa down?
kenapa nak susah2kan diri fikir pasal benda tu?
patut ke x?
kadang kelakar fikir
tapi
betul kan?
aku pun selalu rasa cam tu
rasa cam loser
kadang2 positif x bertempat
tapi ok laa kan positif
cuma hati manusia nie ada batasnya
sampai masa rasa nak meletup jugak
sakit bro pendam masalah tu sorang2
aku tau kau juga tahu


 " lantaklaa "
perkataan yang selalu kita cakap nak elak dari terus fikir
tapi dalam hati semua tu berkecemuk
cam lava tunggu nak meletus keluar dari gunung berapi
cewah
alhamdulillah negara kita nie luar dari kawasan lingkaran api pasifik
( betulke terms tu? )
haha
lantaklaa
#eh 

somehow
aku selalu nampak , selalu rasa
kalau aku cerita kat orang pun 
bukan aku ley cerita semua
nanti bukak aib sendiri dan orang pulak
kalau cerita pun
mana tau orang itu akan demotivate kita pulak
satu hal lagi bertambah
tapi cam aku
at least kalau dah cerita
aku rasa lega
biasa ngan kawan laa
kawan pun penting kot
xsemua benda aku cerita kat family

well
family
not everything would be the same as what they have been through
but they know
ehm , at least
ok ok 
family pun penting jugak
jangan pernah ditinggalkan
haha
yep
mark that !

selain tu paling penting is
doa
yup
kita nie selalu lari dari kenyataan
yang kita nie kena selalu bergantung pada Tuhan

back to family
keluarga 
itu tempat kita mula
itu tempat kita membesar
diorg pun manusia
kita pun sama
kalau ada masalah 
x puas hati ke apa ke
kadang x sampai hati nak marah
takut nanti anak2 kita wat cam mana lak kat kita
macam2
lagi2 orang cam aku nie
baya2 baru nak up sikit
banyak benda nak buat
tapi rasa cam ..... *sigh
banyak larangan
kadang aku akur jer sebab aku perempuan
somehow aku rasa bertuah sangat
idk how to describe the feeling
but it always complicated
tapi satu benda laa
semua orang
macam mana pun dia rasa
dia akan sayang family dia
most of the time laa
sometimes different
lain orang lain cerita
depends laa

aku xtau entry nie mana ala tuju dia
haha
just
masalah itu tetap akan ada
banyak internal dan external factors akan buat kita lebih matang menilai
yeah , one day 
insha Allah

kadang2 aku penat buat kerja yang sama
routine yang sama
rasa penat
dan rasa 
nak keluar dari kepompong yang sama

tapi dalam masa yang sama
aku xnak lukakan hati sesiapa
ajal kita xtau bila
so aku harap semua hidup gembira
hee

ok
sekarang dah jam 7.23pm
hampir waktu berbuka

happy iftar everyone
have a nice day
mohon maaf salah silap
daa 

^___^

No comments:

Post a Comment