Wednesday, August 8, 2012

med check up ~

nie cerita yg dah berkurun
baru ingat nak tulis :P

nie med check up utk masuk uni
kira utk masuk degree laa

pergi klinik kerajaan jer
aku pergi masa 27 hb july
buat appointment
kira hari tu ukur tinggi apa sume yg patut dibuat
next appointment adalah pada 31 hb


31hb
kena buat xray
jumpa dr
based on xray result
dr suro buat further check up
terkejut gi le
doktor kata perhaps lungs ada jangkitan kuman
dia syak aku ada batuk kering
but at that moment aku batuk pun xde
aku rasa mungkin sebab aku demam few days b4
( ada cerita di previous entry )

so aku kena daftar as patient
further check up nie aku kena buat dalam 3hari
so on 31hb tu aku kena injection
sorry aku xtau nama injection tu tapi mmg kena inject laa
pastu ada antibiotik kena makan

1ogos
aku kena pergi klinik tu balik
amik darah and kena bagi kahak 2 botol
( punya laa susah nak bagi kahak tu )
( batuk pun xde en )
nie laa first time kena amik darah
sakit laa jgk
kebas berapa hari kot
nie baru baik

2ogos
just kena hantar kahak 1 botol

3ogos
buat appoinment jumpa doktor
hari nie buat reading bekas injection hari tu
pastu amik result kahak and darah
ok fine
cuak tahap gaban laa hari tu

soalan first doktor
" macam mana dengan batuk awak? "

aku cakap
" saya mana ada batuk doktor "

doktor : 
eh? habis kenapa awak kena buat check for tibii?

aku : 
*mana laa aku tau -_-
: perhaps sebab xray tu kot doktor , previous doktor ckp camtuh

doktor :
" bagi saya xray awak
~ sambil melihat xray pastu senyum
~ actually awak sihat jer
xde pape pun

aku:
- awkward moment jap -
- aku tgk abah pastu tgk doktor -
" betul ke doktor? "

doktor :
" result darah and kahak awak semua ok"
" xray pun ok"
" awak sihat "

seriously relieve kot
kau tahu betapa takutnya bila benda2 camnie happen
tapi doktor kata untuk safe side better check
xpelaa
lucky buat med check up awal
satu benda dah settle

cuma serious syukur xde pape
family aku semua risau kot

thanks ya Allah
sekarang ada satu benda laa aku rasa

u better take care of your health
jangan amik mudah
tu jer laa

doakan kesihatan saya dan yang lain ya
thanks for visiting my blog and reading this

till next entry :D

No comments:

Post a Comment