Monday, August 13, 2012

talk and walk



ok 
macam straight forward sangat kan?
tapi
gambar kat atas nie pun betul juga mesejnya
tetapi
aku bukan nak post pasal nie

alright
lets begin
sebagai manusia memang selalu didengari
yes
 " kita tak sempurna " 

one thing that always mingling around is
when people talk about you and you talk about people
this thing never STOP !!!

kau x puas hati dengan aku
aku x pus hati dengan kau
at the end
sape yang betul dan siapa yang salah? 

hati manusia nie sentiasa berbolak balik
macam2 kita nak kat dunia nie
macam2 kita rasa
syaitan sentiasa ada dekat
nafsu apatah lagi

gah
dalam bulan puasa nie Allah ikat syaitan
so siapa yang masih sama perangainya
thats come for your nafsu
kan?
correct me if am wrong ~

pendekatan apa nak pakai kalau benda macam nie jadi?
ada pendapat?
( kalau ada sila komen di bawah )

tapi bagi aku lah kan
we wanna grow up to a better person
so
kadang2 kalau nak positifkan diri aku cakap

 " xpe ... biarkan dia bercakap "
 " kita analisa ... ambil mana yang sepatutnya dan ubah semampunya "



perubahan itu bukan sekelip mata
i mean
takes time laa kan 
setiap insan perlu satu rasional kenapa dia perlu berubah
 ( pada pendapat aku laa )
sebab kalau kau ikut nasihat orang membabi buta sahaja pun x boleh juga
so learn to take something after you analyse it and be positive with it

nak positif bukan mudah
kau kena selalu ada dengan orang yang selalu nak improve
and selalu nak cari something yang baik untuk diri dia
baca perkara2 yang selalu bawa kau ke perkara yang sepatutnya
tapi semua tu kena selalu updated
bagi yang selalu terikut orang lain tu
hati kau kena kuat
kena pandai cari siapa yang kena selalu dengan kau

everything is up to you

aku pun kena selalu nasihatkan diri
aku pun selalu juga kalut 
fikiran negatif tu datang tanpa kita minta
tapi kena pandai2 laa

kalau orang ingin mengata
dan membawa anda jatuh dari landasan yang sebenar
abaikan

make it as :


YOU DO THE TALK  !!!
I WILL DO THE WALK !!!

dan jangan lupa
sentia berdoa
agar Allah kuatkan hati kita
dan kita sentiasa dikelilingi oleh mereka 
yang akan selalu membimbing kita ke route yang lebih baik
kita improve sama2
insha Allah

maaf andai ada kecelaruan susunan kata
if nak share pape just comment kat bawah
i will really appreciate that
till next entry

***

Ramadhan semakin hampir ke penghujungnya
agak sedih apabila memikirkannya 
hmm
kuatkan beribadah
semoga Ramadhan kali ini menjadi madrasah terbaik buat kita :D
insha Allah :)


No comments:

Post a Comment