Tuesday, February 18, 2014

Dimensi


psst , sekadar contengan




ada perkara 
perlu dihebah ke seluruh dunia
ada perkara
perlu di simpan di peti , dikunci dan dicampak ke laut 

dimensi manusia itu berlainan
tak kira pandai , cantik 
bijak , sopan
pendiam , kaya
etc

semua ada bicara yang berbeza

aku perlu ruang dimensi sendiri
aku tak minta
memang sudah selalu meminggirkan diri

kau fikir aku suka?

aku juga bertanya soalan yang sama

masa itu ada sesuatu yang aku perlu
tapi apabila ada , aku tidak menggunakan sebetulnya
cinta itu sesuatu yang aku butuh
tapi aku malas mencarinya
keputusan cemerlang adalah sesuatu yang aku tumpu
tapi usaha tidak setinggi awan gamaknya

kau nampak permainannya?

aku bermain dengan dimensi aku sendiri

bagaimana kau fikir aku mampu membawa diri ke langit
melihat dimensi orang
andai aku sendiri tidak mampu ke angkasa
membebaskan pagar yang membuntuti diri?

kuncinya ada
aku biarkan
pintunya ada
aku biarkan

kerana
aku perlu ruang
untuk dimensi diriku
mencari warna
yang aku mula hitamkannya

salahkah?

putihkanlah bagiku
aku masih bertatih sendiri

pudar
tercalit sepi
kau masih menconteng api
bagaimana aku mahu berdiri?

salah aku kah?




No comments:

Post a Comment