Tuesday, February 26, 2013

rasional , hormat dan keliru


sebenarnya aku selalu tertanya tanya
mana satu yang betul atau tidak
jujur laa aku cakap
aku banyak terkeliru dengan apa yang ada kat sekeliling aku

kau tahu

macam bila orang cakap pasal akademik
aku akan mempersoalkan sesetengah isu berkaitan
example : nak tumpu kat dapat A berderet atau ilmu yang penuh di dada

kalau pasal buat baik
ada jer kat sekeliling aku
yang buat serius baik kat orang lain
nak orang luar puji diri sendiri
tapi dengan keluarga sendiri macam tak tau responsibility
so aku macam tertanya
apa guna kau orang lain tau kau baik
tapi dengan keluarga sendiri kau berkira
kau cam tak tau nak hargai?
WHAT'S THE POINT !!!???

dan contoh-contoh lain yang aku malas nak fikir

kau tahu
perkara - perkara macam nie
buat aku susah nak percaya kat orang
buat aku banyak buat perkara dengan diri aku sahaja
atau kalau aku involve pun
dengan orang yang aku comfortable with

sorry to say
aku tak kata aku macam malaikat
tapi ada sesetengah benda
kita sendiri boleh fikir tanpa berkata
whether perkara itu salah atau betul

jadi kalau kau berhujah bagai nak rak
tapi apabila kau buat sesuatu otak kau letak kat lutut
aku tak rasa ada orang nak ikut kau
walaupun susah sbnrnya nak disobey

hanya kerana
rasa HORMAT itu masih ada

kerana apabila dikenang balik
biar kita diam dan buat perkara yang tak sakitkan hati orang
hanya doa sahaja yang mampu kita titipkan
kerana Allah itu tahu apa yang terbaik
dan sabar serta diam itu adalah lebih baik

sekadarnya
aku pun manusia
terkeliru atau tidak
aku masih ada kekaburan
untuk rasa hilang sedikit sifat kemanusiaan
walaupun rasional itu masih di fikiran


No comments:

Post a Comment