Thursday, February 28, 2013

teruskan usaha sahabat :)


salam
ini adalah entry kedua
diselang beberapa minit 
dari entry yang sebelumnya
haha

*bad intro though :P

ok entry ini khas untuk seorang sahabat
aku tahu aku dah lama tak cakap dengan dia
tak tahulaa , biasanya cuti nie kitorg tak cakap pun
chat kat facebook jer
* facepalm :P

am sure sem depan akan jadi sem 
yang lagi tough dari sem 1
*obviously

aku tahu aku tak boleh nak selalu jumpa dia
dan terus sokong dia
dari dekat atau jauh
i mean secara berdepan

sebab kami berlainan fakulti
kolej kediaman pun berlainan
sem depan dia duduk luar pulak
lagi la susah nak jumpa kot
idk

 sebenarnya jauh di sudut hati aku ni
aku sgt gembira dia terus menyambung pengajian
di fakulti undang-undang
kau tak tahu macam mana happy nya bila aku boleh 
nak tgk dia dekat fakulti tu
walaupun aku tahu aku tak berpeluang ke situ
tapi aku pun rasa happy jugak dengan fakulti aku skrg
haha

ever since
aku mungkin bukan sahabat yg selalu 
lontarkan kata2 semangat kat dia
sebab kadang2 aku rasa
ada perkara yang aku perlu biarkan dia
bergelumang dengan kesedihan dia
even dia try nak cerita kat aku

sebab apa?
sbb aku rasa
dia kena terus kuat
aku pun tak boleh nak selalu ada
sbb aku nak dia tahu
dia sebenarnya kuat untuk teruskan perjuangan dia
walaupun aku jauh

mungkinlaa
aku ni nampak macam main2 bila bercakap depan2
tapi aku rasa dia tahu bila aku start serious
even aku cakap tu aku gelak2
cam tah pape jer aku ni
haha

aku tak nak kau jatuhkan semngat kau sendiri 
walau apa pun terjadi
kau kena kuat
kau kena ingat
even if kau bangun atau jatuh
aku hanya boleh nak sokong kau
dan aku nak kau tahu
walau aku tak selalu tunjuk
aku selalu ada utk sokong kau dari belakang

sebab in the end
kau yang kena teruskan perjalanan
dan kau kena selalu minta petunjuk dari Allah
Dia tahu segalanya
jangan jauh dariNYA

dan aku tahu
ada ramai manusia yg selalu ada 
di sekeliling kau

so 
keep on fighting till the end
I know you can do it
and am prying for your success dear friend

do take care of yourself
inshaa Allah
panjang umur kita jumpa lagi
minta maaf salah silap
aku tahu aku selalu sakitkan hati kau
haha

am sure kau boleh rangkul
Ijazah kelas pertama
itu doa aku untuk kau

dan aku selalu harap kau gembira
belajar tak boleh tension2
*padahal aku pun tah pape :P

ok dah
jaga diri
love you
XOXO 





No comments:

Post a Comment